Welcome to my blog.
Hi, my name is Anis.
Do tell me if you've already followed or linked me.
(and I'll be doing the same thing to you, too)
If you visits without let me know, then you're a stalker.
Come on peeps! Say anything in the chatbox.
Hope enjoy ;)
Thankyou and good day!
Photobucket

Saturday, November 22, 2008

[what i lyk]


chocolate,vanilla or strawberry?
:both

spaghetti,chicken chop or rice?
:both

syrup or mineral?
:mineral

computer or laptop?
:laptop

friendster or myspace?
:fs

english songs,malay songs or indonesia songs?
:both

surfing, swimming, cycling or reading?
:both

hip hop or rock?
:both

trendy or stylish?
:both

Sunday, November 9, 2008

Thursday, November 6, 2008

Sekiranya Aku Tidak Dianugerahi Nafsu. [Versi 3 ]

hmm..aq rasa kan, klo aq & semua org x dianugerahi nafsu puwn lg bguz la. sbb nye, klo aq atau semua org x dianugerahi nafsu, mreka [tmasug aq skali ar,,hhhe] takkan membuat perkara2 yg x senonoh,& x bwat dosa.

cam malaikat, dye tuwh, klo Allah sruh sujud kepadaNya sampai hari kiamat pun, mreka akan akur & truz sujud smpai hari kiamat tanpa bergerak walaupun sedetik pun. Tp klo kita [manusia] , cikgu kita sruh berdiri sbb kne denda pun, mse kita berdiri tuh ade la alasan mcm2. ada yg sakit kaki la, lenguh la, dan kita mula nk gerak2kan kaki kita tuh.

Hek eleh, klo mcm tu, korang pk kan lah baek2, manusia atau malaikat lg mulia?

manusia - slalu wat dosa. mcm2 dosa lah. [aq mls nk cite dgn lebih mendalam psl dosa2 tuh. korg paham2 la dosa apa yg manusia slalu wat.]
malaikat - x penah wat dosa walau 1 inci pun! pas2, Allah sruh dorang wat pape pun, dorang wat dgn akur & x membantah walau sedikit puwn.

huh. dh pk? aq ulang balik soalan aq, "Manusia atau Malaikat yg lebih MULIA?"
jawab..jawab.. jgn x jwb..

Wednesday, November 5, 2008

Sekiranya Aku Tidak Dianugerahi Nafsu. [Versi 2 ]

Didalam kita menempuh kehidupan setiap hari, kita tidak boleh lari dari menempuh pelbagai jenis cubaan dan dugaan sebagai ujian untuk mematangkan akal fikiran kita.

Tanpa kita sedari setiap kali kita berjaya mengatasi dan menyelesaikan masalah yg kita hadapai, ilmu yg diperolehi i2 akan menjadikan kita lebih cekal dan bijak. Gagal tidak bererti tewas manakala kejayaan tidak akan kekal. Kita mungkin keliru dan tidak memahami apa yang kita nampak jika kita tidak betul-betul melihat..

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kisah pelajar genius yang melacurkan diri diluar negara..

Disebabkan ada darah Malaysia di dalam dirinya,,ramai di antara kita yg terpanggil untuk memberikan bantuan.

Ustaz dan ahli2 :"Kita akan selidik masalah dia dan berikan bantuan.

Sufiah;"I'm sory..I dont need a help,, I enjoy what I'm doing now..

Tapi..Agak susah untuk membantu orang yg merasa dirinya pandai.

Memang diakui,sukar untuk menemui seorang genius yang memiliki kemahiran matematik hebat dan berpeluang melanjutkan pelajaran di universiti terkenal hanya pada usia 13 tahun. Nisbahnya x sampai 10 orang di kalangan 10 bilion umat manusia. Oleh kerana darah Malaysia turut mengalir di tubuhnya, Kita turut tumpang berbangga dengan kejayaannya 10 tahun lepas. Terlalu besar harapan kita dipikulkan di atas bahunya..

girl 1 ;"I dah complete my master degree dapat gaji offer RM 5 ribu sebulan. Tapi kalau I join escort service, layan datuk-datuk, boleh dapat RM 5 ribu satu malam tau!! he! he!"

girl 2 ;"Wow, betul! Sekarang ni diorang suka escort yang pandai-pandai macam kita ni.. he! he!"

KomenKu;"Pandai x semestinya bijak!! ada otak x semestinya berakal!!"

Mungkin wanita yg memiliki IQ tinggi tu tidak mahu menjadi hipokrit dan mengaku menikmati segala keseronokan dan hasil mewah yang diperolehi. IQ nya yg tinggi i2 tidak dapat melihat kesan yg lebih jauh. Betapa ramai yg bakal mengikut jejaknya. Atau IQ nya yg tinggi i2 digunakan untuk memberikan hujah bijaksana bagi manghalalkan jalan hidup yg dipilih.

Ada org yg dianugerahkan akal yg terlalu bijak, dan kebijaksanaan i2 digunakan untuk kebaikan seluruh umat.


Ada orang kurang pandai tapi memilih akal yg bijak untuk berjaya.

MakCik Bedah;"MakCik sekolah x tinggi, cuma pandai buat keropok lekor je..Syukur! Bisnes keropok lekor Makcik sangat maju.Alhamdulullah.."


Ada orang yg kurang pandai dan langsung x bleh usaha 1 sen pun!

MatSempoi;"Belajar pandai2 pun x guna braderr..Gua dh fruzt sama idup gua!"


Ada juga org yg bijak jahanamkan idup org lain dgn kepandaiannya..

Roy;"Gua ada Master dlm Biochemistry. lepas Graduate, gua kerja proses dadah. sekarang dh jd jutawan! he! he!


Kita hidup di dalam masyarakat yg penuh dgn pelbagai kerenah, ideologi, agama, budaya & bermacam-mcm warna yg membentuk kehidupan sebagaimana yg kita nampak kewujudannya pd ari ini. kadang-kala kebijaksanaan akal masih x mampu mentafsir makna2 tersirat yg diciptakan oleh Allah d dlm setiap kejadian. Sebagai manusia yg lemah, nafsu akan sentiasa berbisik untuk kita cenderung memilih jalan yg penuh dgn keseronokan. Jika kita bernasib baik, kita akan ditunjukkan jln yg btul ketika tersilap langkah. Tetapi jikalau kita malang, kita akan truz sesat..

0leh i2, setinggi manapun kebijaksanaan kita..sehebat manapun pangkat atau kuasa kita..atau sebanyak manapun harta dan kekayaan kita.......

..........

Kita semua tetap menuju ke 1 destinasi yg sama d mna 1-1nya bantuan yg bakal kita perolehi adalah amalan kita di dunia....
[ Al-Fatihah buat Arwah Datuk yg dicintai ]